Elektrisch rijden Laadpaal Nodig!

Elektrisch opladen het verschil tussen een laadpunt en een stopcontact

Waarom een laadpunt kiezen, boven een stopcontact we hebben de drie voordelen op een rijtje gezet.

 

Veiligheid voorop, geen doorgebrand stopcontact

Stopcontacten zijn er in alle vormen en maten; van robuust, geaard en goed aangelegd tot oud, on-geaard en slecht geïnstalleerd. Beide stopcontacten doen hetzelfde: er kan een stekker in en er wordt energie geleverd. Dat is geen enkel probleem voor korte tijd,  uw stofzuiger doet het en ook die extra lamp kan er nog wel op branden. Wat wél een probleem kan zijn, is het opladen van uw auto op hoog vermogen. Een Mitsubishi Outlander of Volvo V60 plug-in zal voor langere tijd uw stopcontact op volle belasting benutten. (Voor de techneuten: huis elektra is uitgelegd op een nominaal vermogen van 60% het maximaal vermogen. Een stopcontact mag maximaal 16A leveren, en 16A x 60% = 9,6A. Outlanders,  en V60’s: ze laden allemaal op 10A en benutten het maximale van  uw stopcontact

wcd

Het vervelende is dat het falen van een stopcontact langzaam gaat. Dat wil zeggen: hoe vaak het ook ‘goed’ gaat, de kans blijft aanwezig dat kortsluiting ontstaat. Met andere woorden: wilt u toch écht met een stopcontact laden: laat deze door ons checken.

 

Hogere laadsnelheid = meer elektrisch rijden = goedkoper rijden

Het hele idee van een plug-in hybride auto is rijden op elektriciteit zolang het kan, en rijden op brandstof zodra het moet. Met andere woorden: een volle batterij is dé mogelijkheid om de aanschaf van uw (duurdere) plug-in terug te verdienen. Dan wilt u toch op maximale snelheid laden.

De laadsnelheid van een stopcontact is 10A maximaal. De laadsnelheid van een laadpunt 16A. Daarmee wordt uw auto binnen kortere tijd, sneller opgeladen: 60% om precies te zijn. Vooral voor auto’s bij kantoor situaties maakt een laadpunt het verschil tussen zero-emission rijden en rijden op benzine. En dat tikt aan, een Mitsubishi Outlander kost per km 16 cent per km meer als deze niet elektrisch rijdt. Mist u daardoor elke werkdag 10 km elektrisch rijden, en dat 40 weken per jaar, dan heeft u in drie jaar net zoveel gespendeerd bij het tankstation als aan een laadstation. ‘’het loont om sneller te laden wij raden iedereen aan om dat uit te rekenen’’

 

Het Gemak

Een plug-in hybride is pas duurzaam en goedkoop per kilometer als deze bij elke gelegenheid wordt opgeladen. Waar u ook bent, plug hem in!

Uw routine aan het einde van iedere werkdag wordt als volgt: parkeren, achterklep openen, laadkabel in stopcontact, laadkabel in auto, achterklep dicht – en u bent klaar. ’s Ochtends uiteraard de omgekeerde volgorde; kabel oprollen hoort daar nog bij.

Natuurlijk is dat prima te doen. Het is alleen niet de meest elegante oplossing. Clerx elektro techniek levert laadpunten met vaste kabel die gemakkelijk om het laadpunt heen rolt. Pluggen wordt zo simpel als tanken. Hoe hard het ook regent; u bent klaar binnen 30 seconden. Mocht jij daarnaast ook nog je stroom willen verrekenen, dan registreert ons laadpunt voor u uw stroomverbruik. Zonder maandelijkse kosten.Uiteraard kunt u laden met een stopcontact. Maar wenst u veilig, snel en gemakkelijk laden, kies dan voor een laadpunt.

 

Clerx elektro techniek werkt met het gerenommeerde merk ICU

 

14381987                                                 l_icu lader 3,7kw kwh kab 4m-t1

 

 

Referenties